dinsdag 26 november 2013

niet stilgezeten

Hij stond niet op mijn looplijstje dit jaar. Ik zou moeten "herstellen" van de marathon op Terschelling. Inschrijven kon ook niet meer....de Zevenheuvelen, een-van-de-mooiste-lopen van Nederland, zat al lang vol. Twee dagen voor de Zevenheuvelenloop belde mijn zus Marieke: "Moon ga je mee, ik heb nog een startnummer".
Oefff, ik had die week al drie keer gelopen. Samen met loopmaat Gerard ben ik bij Rotterdam Atletiek gestart. Om ons nog beter voor te bereiden op de Rotterdam marathon, doen we iedere dinsdag- en donderdagavond tempotrainingen op de baan en door de stad met trainers Jos en Rob. Dat is wel even andere koek maar helemaal super! Natuurlijk lopen we 's avonds goed zichtbaar!


Iedere tweede woensdag van de maand, organiseert R'dam Running Crew een avondrun door de stad. De locatie, dag en tijd worden aangekondigd via facebook en twitter. Grote steden als Tokyo, Amsterdam en New York hebben al een eigen Running Crew. Dat is een groep lopers die via social media afspreken om samen te gaan lopen. De eerste running experience in Rotterdam was op woensdag 13 november en daar wilde ik echt bij zijn. 250 lopers hadden zich verzameld bij de posse espressobar om van daaruit een 3, 6 of 9 km rondje Kaap te doen. Geweldig georganiseerd, volgende maand weer!

foto: Evert Buitendijk
















Maar goed, al drie keer gelopen dus. En niet van die lekkere rustige duurloopjes maar flinke tempotrainingen. En nu? Wel of niet gaan? Die 15 km met zeven heuvels is niet niks!


Ja, ik doe het! Met het overgenomen startnummer van Ethel op mijn borst, liep ik op 17 november voor de derde keer de Zevenheuvelenloop in het schitterende Nijmegen in een tijd van 1:19:45. Samen met mijn zussen Marieke en Madalitso helemaal blij met ons beeldje van de 30ste editie en ons biertje bij Malle Babbe! Coos, volgend jaar ook weer mee!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten