dinsdag 1 juli 2014

'Kwist het wel!

Donderdagavond ben ik naar de Van Brienenoord gefietst voor de Paardenmarktloop in Oud IJsselmonde. Dat is zo leuk! Je loopt 4 rondjes of 8 rondjes van 1300m. Kinderen kunnen één rondje doen. Je schrijft je ter plekke in boven de kroeg de Gouden Leeuw. Kost je 3,50 euro. Zo lachen...van alles loopt mee...toppers en joggers. En het leuke is: je kunt winnen van een topper. Die loopt dan wel het dubbele maar dat terzijde. Met 160 5km en 10km-lopers gingen we naast de kroeg van start. Onze grote fan Eduardo moedigde ons aan.



Direct na de start draai je naar rechts een dijkje op. Na zo'n 700 m draai je weer rechts af een straatje met waterpost in waar je aan het eind weer de kroeg voorbij komt. Daar rechts houden als je nog rondes moet en links houden als je moet finishen. En zelf je rondes tellen! Het plan van Coosje en mij: finishen voor Patrick Kwist, de snelst loper van Rotterdam en omstreken! Ik ging als een malle van start...Zelfs mijn haas Wim had moeite me bij te houden."Dit hadden ze moeten filmen" zei Wim. "Met wat elleboogwerk en mensen omverlopend ging je achter Kwist aan!" Maar dat hield ik natuurlijk nog geen halve ronde vol. Gelukkig had ik me ingeschreven voor 4 rondes want ik kreeg het na de tweede ronde wel erg zwaar. En dan komt Kwist ook nog voorbij stormen. Toch bleef ik onder de 5 minuten per kilometer lopen en was mijn snelste 5km een feit: 24:25. Haas Wim liep nog even lekker 4 rondjes door. En onder de 50 minuten hè! Kwist finishte de 10,4km als nummer1 in 32 minuten. Ook Coosje had met 27:30 een p.r. en heeft hem zien finishen. Fotootje van de held en heldin! Na die snelle rondjes natuurlijk wel nog even wat biertjes bij de Gouden Leeuw op het terras gedronken terwijl we Patrick Kwist over de Van Brienenoord na één biertje weer naar huis zagen fietsen....daar gaat onze snelheid weer....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten