zondag 29 september 2013

testrun in stilte

Vanmorgen heb ik heel vroeg Jeroen, Faas, Teuntje en Miek uitgezwaaid. Faas had om 9 uur zijn laatste uitwedstrijd van het seizoen bij Twins in Oosterhout. Ik maakte me gereed voor de eerste grote testrun ter voorbereiding op de Berenloop Terschelling marathon; 30 km. Deze zou ik met Eduardo lopen maar die is vannacht zijn goede vriend Theo verloren aan de ziekte kanker en dus wilde hij heel begrijpelijk een kleinere ronde en misschien ook wel even alleen rennen. Eduardo loopt al zijn (halve) marathons voor Theo, mooi hè. Zo ben ik begonnen met lopen....papa werd ziek en ik wilde rennen! Vijf dagen na zijn overlijden, liep ik mijn eerste 10 km. Ben niet meer gestopt met lopen en nu loop ik marathons!
Na 3 bruine boterhammen met zoet beleg, een kop koffie en een warme douche ben ik om 9:00 uur vertrokken. Geen muziek dit keer, had ik op een of andere manier geen zin in. Even stilte. Het voelde fris maar het zonnetje scheen heerlijk. Eerst om Blijdorp en dan naar de bruggen! Niet te hard, tempo 6:00 tot 6:15 wilde ik lopen. En dat deed ik, het ging goed, mijn benen voelden sterk. Iedere 5 km dronk ik isostar uit mijn bidon. Bij 6 km kroop ik tussen wat struikjes voor een plaspauze en ook bij 10 km moest ik even tussen twee auto's gaan zitten. Ja, als je moet, moet je. Dat kostte me wat tijd maar die haalde ik weer netjes in. Aan de voet van de Brienenoordbrug nam ik 1 van mijn 2 SIS-gels waarna ik ondanks flinke zijwind over de brug heen vloog. Op de helft was ik toen. Na de Kuip nog even een rondje over de Erasmus- en Willemsbrug. Het klimmen ging goed maar bij 25 km deden mijn benen pijn, een soort druk van binnen. Toch, daarmee kun je doorrennen. Mijn tweede gel heb ik niet genomen....kom op, een tweede keer over de Erasmusbrug en nog "maar" 5 km te gaan. Yes, I did it! 30,4 km - 3:06:08 - 6'06"/km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten