dinsdag 8 oktober 2013

relaxed door Breda

De Breda Singelloop. Dit was toch wel de gezelligste en meest relaxte halve marathon die ik gedaan heb. Ik maakte me vooraf een beetje druk want ik had uitgerekend vandaag (sorry dit wil niet iedereen weten maar als vrouwelijke loper heb je daar nou eenmaal wel eens mee te maken) mijn eerste dag van mijn maandelijkse periode. Ik had dus even geen zin in dixi's! Maar Coos, Guy en ik hebben ons stiekem tussen de business lopers gemengd in het Chassétheater en konden ons heel rustig omkleden en gebruik maken van gewone toiletten. Geen rijen bij de dames, het was relaxed voorbereiden! Ontspannen liepen we de startvakken in. Twee dames met een paarse en roze ballon waren de pacers voor lopers die wilden finishen in 1 uur en 55 minuten. Daar ging ik achter staan.

Maar het was een beetje dringen achter deze dames...blijkbaar hadden meer lopers het idee om deze eindtijd te halen. En dus ben ik al snel voor ze gaan lopen tussen de 1:55 en 1:50 lopers in. Alle ruimte had ik en in mijn eigen tempo ging ik door en "zolang de roze en paarse ballon me niet passeren, zit ik goed" dacht ik.



Het parcours slingerde door het centrum van Breda, overal was het druk en gezellig langs de kant. We hadden ook heerlijk weer! Gewoon warm was het en dat in oktober! Het ging zo lekker dat ik ook bij de drankposten wilde blijven rennen. Deze leken een beetje raar verspreid op onverwachte plekken te staan. De eerste rende ik bijna voorbij omdat deze al na zo'n 3 km kwam. We waren net vertrokken voor mijn gevoel. Gelukkig stonden de kramen aan beide kanten en kon ik nog net een bekertje grijpen. Wachten tot de volgende post was met deze warmte niet echt verstandig. Drinken tijdens het lopen, gaat niet altijd even makkelijk en af en toe klotste het water in mijn gezicht. Ook lekker! En weer door! Heel constant bleef ik lopen (iedere 5 km tussen de 26 en 27 minuten) en wat een gezelligheid overal! Ik zag mensen met biertjes staan. Oh heerlijk, wat zal dat smaken maar eerst nog even wat kilometertjes rennen! Ik bleef gaan, finishte in 1:53:20 en een pr op mijn vijfde halve marathon is een feit! Een lekker blond biertje voor deze dame in het gezellige Breda was dik verdiend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten