zondag 26 januari 2014

onrustig

Door wat stress van werk zit mijn lijf aardig vast. Ik voel mijn schouders, mijn hart, mijn borst, mijn rug, mijn buik. 

Deze week had ik een "rustweek" in mijn marathonschema staan. Dit betekent niet dat ik niet ren maar ik doe kortere duurloopjes en rustiger aan op de baan. Ondanks dat ik wat "onrustig" ben, heb ik wel zin om te rennen. Door rennen, verzet ik gedachten en ontspan ik. Ja, ik geloof het echt; rennen is goed voor je lichaam en geest! 

Vandaag liep ik langs het Calandmonument in het Scheepsvaartkwartier. De engelachtige figuurtjes vielen mij op. Thuis opgezocht; dit monument gedenkt ingenieur Pieter Caland die de Nieuwe Waterweg, de verbinding met zee, ontwierp. In 1938 werd het monument van het Van Hogendorpsplein, ongeveer waar nu het Churchillplein is, verplaatst naar de Veerkade bij de Veerhaven, en heeft daarmee het bombardement van mei 1940 overleefd. Mooi toch! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten