zondag 18 augustus 2013

lost in 020

Kijk, dat is het leuke van zo'n GPS horloge. Je weet tijdens een loop exact hoe hard je gaat en na een loop weet je ook nog eens wat en waar je gelopen hebt. Want een testloop doe ik wel maar ik weet vaak niet waar ik gelopen heb. Ik loop gewoon achter die pacer aan en kijk naar mijn voeten, naar de loper voor me, let op hobbels en bobbels op de weg, paaltjes, tegenliggers, wandelaars, lopers en (bak)fietsers.
Vandaag vroeg vertrokken met de trein. Eduardo, Coosje en ik. Om 7:55 zaten we in de trein naar Schiphol om vanaf daar verder te reizen met de bus naar het Olympisch Stadion. Daar begon onze tocht van 25 km. Voor de Rotterdam marathon hadden we testlopen in de buurt van Rotterdam. Voor de Berenloop gaan we nu naar Amsterdam waar testlopen ter voorbereiding van de Amsterdam marathon worden gehouden. Maar er lopen ook lopers mee die in training zijn voor Berlijn, NewYork en ja Terschelling! "Ga je de Berenloop doen? Oh die is mooi maar wel zwaar hoor!". Vertelde een ervaren marathonloper me in mijn groep (tempo 6:00). Hij ging voor de vierde keer NewYork doen en was ook op het eiland geweest. "Ken je Terschelling wel een beetje?" vroeg hij. Haha, ja hoor! En dan kan ik vertellen! Zomerhuisje, ome Willem, Elmundo, De Stoep, West-End, eindeloos fietsen, zon, zee, strand, duinen. En zo zijn we weer een paar kilometer verder. Ik houd ook veel mijn mond hoor. Concentratie! Want 25 km is best ver en het tempo blijft 6:00. Wilde niet achter raken, zou mij niet gebeuren, zou daar verdwalen, zeker weten. Al kwamen we drie keer bij diezelfde drankpost uit. Goed geregeld overigens met water, energiedrank en bananen. Het was heen langs de Bosbaan, slingeren door het bos en weer terug langs de Bosbaan en toen waren de 25 km weer voorbij met een mooie finish in het Olympisch Stadion. Mooi lopen daar in 020! 29 september gaan we weer voor de 30 km!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten