zondag 11 augustus 2013

van hiero naar daaro

Nog een week voor de eerste marathon testrun van 25 km. En daarom vandaag een niet al te verre tocht van 18 km. Mijn rondje om Blijdorp, langs Neptunus, Delfshaven, Coolhaven, de Euromast, door de tunnel, langs Maashaven, Rijnhaven, over de Willemsbrug en weer terug naar huis is een perfect rondje van 18 km en verveelt nooit. Tot de Euromast liep ik gemiddeld 5:55 en had ik bij 5 km netjes gedronken. Na de tunnel van hiero naar daaro toch nog even een fotootje gemaakt van de mast die nu aan de overkant stond.
Dat kostte me toch aardig wat tijd en moest toen van een gemiddelde snelheid die teruggelopen was naar 6:34, weer terug zien te komen naar een gemiddelde snelheid van 6:00. Ik had nog zo'n 11 km te gaan en moest flink tempo lopen. Ging er nog even De Binnenhavenbrug voor mijn neus open. Heb er dus, om door te kunnen rennen, een haventje bijgepakt en ben een bruggetje verder overgestoken. Door naar De Willemsbrug. Kom op Moni, tempo houden! Geloof dat ik daar was teruggekomen naar een gemiddelde snelheid van 6:15. Nou, dat gaat lastig worden, dacht ik nog. Maar bij de Boompjes liep ik alweer 6:11. Knokken! Bij Euromastpark 6:07 en Coolhaven 6:04. Zou ik het redden? Het was sjeesen over de Heemraadssingel en sprinten in de Graaf Florisstraat. Bij de boom in de straat waar ik altijd finish, zette ik mijn horloge op stop. 6:01! Haha, bijna, toch lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten